Detailed Notes on تاثیر دین در زندگی

Wiki Article

درواقع واژه «عفت» بر كنترل شهوات و جلوگيري آن در خروج از مرز اعتدال تلقي مي‌شود از اين‌رو، به پند و ‌اندرزهاي «اشو زرتشت» بنگريد تا تلاش وي براي تعالي و آموزش مباني حجاب و بيان لزوم توأم نمودن حجاب ظاهري با عفّت باطني، روشن‏تر شود. او مي‏فرمايد:

 دين به عنوان مقوله‌ايي در زندگي انسان در تمامي شئون و روزنه‌هاي وجودي او اثر مي‌گذارد و انسان نيز از آن متاثر مي‌گردد.

معنادار کردن زندگی، یکی از مهم‌ترین روش‌های روان‌درمانی است که به نام معنادرمانی مطرح می‏شود. در این زمینه، می‏توانید به کتاب‏های در جست‌وجوی معنا و نیز پزشک روح، مراجعه کنید. اهمیت این مطلب از آن جا روشن می‏شود که زندگی ما منحصر به حیات بیولوژیک نیست و برای این که از حیات خود بهره‌مند شویم و حقیقت زندگی را دریابیم، باید از پوچی دور بمانیم و این، جز از طریق پاسخ به پرسش‏های اساسی دربارة فلسفة زیستن، یعنی «از کجا آمده‌ام؟»، «در کجا هستم؟» و به «کجا می‏روم؟»، میسر نیست و دین به این پرسش‏های سرنوشت‌ساز، پاسخ صریح و شفاف می‏دهد و تاریکی‏ها و ابهام‏های زندگی را می‏زداید. عقل گرچه تا حدودی به این پرسش‏ها پاسخ می‏دهد، ولی محدودیت عقل، حاکی از ناتوانی آن در حل نهایی این پرسش‏هاست. بسیاری از انسان‌ها از زندگی روزمرة خود بی‌زار می‏شوند و گاهی حیات اجتماعی را رها می‏سازند و گاهی دست به نابودی خویش می‏زنند و این امور، زاییدة بی‌معنا خواندن زندگی و انحصار هستی و عالَم، به ماده و گرایش به بی‌دینی است.

نَوِّرُوا بُيُوتَكُمْ بِتِلَاوَةِ الْقُرْآنِ وَ لَا تَتَّخِذُوهَا قُبُوراً كَمَا فَعَلَتِ الْيَهُودُ وَ النَّصَارَى صَلَّوْا فِي الْكَنَائِسِ وَ الْبِيَعِ وَ عَطَّلُوا بُيُوتَهُمْ فَإِنَّ الْبَيْتَ إِذَا كَثُرَ فِيهِ تِلَاوَةُ الْقُرْآنِ: كَثُرَ خَيْرُهُ وَ اتَّسَعَ أَهْلُهُ وَ أَضَاءَ لِأَهْلِ السَّمَاءِ كَمَا تُضِي‏ءُ نُجُومُ السَّمَاءِ لِأَهْلِ الدُّنْيَا الکافی، ج۲، ص۶۱۰.

که درآن وادي وسيع و بي انتها در حال طي طريق است در حالي که حرکتي ندارد. وَ الَّذينَ كَفَرُوا أَعْمالُهُمْ كَسَرابٍ بِقيعَةٍ يَحْسَبُهُ الظَّمْآنُ ماءً حَتَّى إِذا جاءَهُ لَمْ يَجِدْهُ شَيْئاً .  هستى پوچ، زندگى را نيز پوچ مى‏سازد و ناچار انسان نيز به پوچى مى‏رسد. نمى‏توان در جهانى كه از شعور، اراده و جهت عارى است، از «مسؤوليت انسان‏» و پذيرش آن سخن گفت. مسؤوليتي كه فرد را به فدا كردن و نثار جان و مالش وا مى‏دارد.إِنِّي وَجَّهْتُ وَجْهِيَ لِلَّذي فَطَرَ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ حَنيفاً وَ ما أَنَا مِنَ الْمُشْرِكينَ. 

علویان ازین جهت که ستایشگر حاجی بکتاش والی هستند، دیدگاه تنگاتنگی با بکتاشیه دارند.

شاهد دیگری که بسیاری بعنوان سند باحجاب بودن زنان ایرانی از آن نام میبرند فرش پازیریک است. در مقبره های پازیریک واقع در شوروی سابق، قطعه فرش کوچکی مشتمل بر مربع هایی بدست آمده که یکی از شرق شناسان روسی بنام رونکه آن را متعلق به عهد هخامنشی می داند.

این اصطلاح می‌تواند برای نشان دادن مخالفت با دین سازمان‌یافته به کار رود یا به صورت کلی‌تر، با هر نوع باور فراطبیعی یا الوهیت.[۱] جستارهای وابسته[ویرایش]

زنان check here هنگام بیرون رفتن از خانه چادر بزرگ سفید یا بنفش رنگی، به سر میکردند که تمامی بدن آنان را می پوشاند و فقط جلوی صورت باز می ماند که بوسیله آن می توانستند پیش روی خود را ببینند. زنان عهد صفوی ، جامه‌های بس گرانبها و فاخر میپوشیده‌اند و پوشاک رویی آنان مانند: جامه مردان اغلب یک تکه بود یعنی بالا تنه آن از دامن جدا دوخته نمی‌شد و جز در چند مورد، چندان تفاوتی با جامه زنان نداشت. شلوار زنان و مردان از پارچه های پنبه‌ای رنگین دوخته می‌شد که به وسیله بند شلوار ابریشمین که از لیفه آن میگذشت در دور کمر محکم می‌شد. بلندی ساقه‌های آنکه اغلب از پارچه‌های راه راه یا بنفش دوخته می‌شد و دارای حاشیه زیبایی بود، تا مچ پا میرسد.

چنان‌كه در اين آيه، عفاف به معناي خويشتن‌داري از گناه و شكيبايي در برابر كمبودهاي زندگي و نيازهاي جنسي آمده است.

با توجه به آنچه گذشت، مي‌توان يك تقسيم‌بندي ديگري از مباحث ارائه داد و حجاب در آيين زردشت را به پوششي، رفتاري و گفتاري تبيين و تقسيم كرد.

علاوه بر حفظ كرامت انسان، استعدادهاي معنوي و عقلاني بشر در پرتو رهيافت‏هاي فطري و هدايت‏هاي وحياني شكوفا مي‌شود. حجاب و پوشش از جمله موضوعاتي است كه رعايت آن موجب حفظ كرامت انسان است.

بنابراين مسيحيت، براي از بين بردن زمينه هرگونه تحريك و تهييج، زنان را به صورت شديدتري به رعايت كامل پوشش و دوري از هرگونه آرايش و تزيين فراخواند. در متون تاريخي، چادر و روبند، براي همگان - حتّي براي خاتون‏هاي اشراف - ضروري بود.

ویکی‌پدیا® علامتی تجاری متعلق به سازمان غیرانتفاعی بنیاد ویکی‌مدیا است.

Report this wiki page